Nyitólap Profilom Regisztráció Kilépek Belépés
                                                                MAGYAR BLITZKRIEG OLDAL                                 

                                                                       Magyarország a hősök nemzete, Németország az erényt, Franciaország a szabadságot,
                                                                               Olaszország a dicsőséget képviseli a nemzetek sorában. Magyarország a hősiesség megtestesülése.
Victor Hugo


[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
A fórum moderátora: hungaryblitz, Rolesz  
Fórum » MAGYAR FORUM » ÁLTALÁNOS FORUM » Térképszerkesztő (Térképszerkesztővel kapcsolatos kérdések és válaszok)
Térképszerkesztő
[HRA]hungaryblitzDátum: Vasárnap, 2009-09-27, 12:25 | Üzenet # 1
RABSZOLGA
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 246
Kitüntetések: 0
Hírnév: 1
Állapot: Offline
Itt tehettek fel kérdéseket a térképszerkesztővel kapcsolatban.

HB
 
[HRA]hungaryblitzDátum: Kedd, 2009-09-29, 20:25 | Üzenet # 2
RABSZOLGA
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 246
Kitüntetések: 0
Hírnév: 1
Állapot: Offline
Sziasztok ime egy kis leírás a mapeditor használatához
vagyis hogyan kell beállítani a repülőgépeket :

Ha megnyitottad az editort és benne egy térképet, az így néz ki:

A repülőgépek és a játékosok beállitásához katt a piros nyillal jelzett repcsi ikonra!
Ekkor kb ezt kell látnod:


Ebben a példában most két játékos van a Player0 (ez mindig a humán játékos) és Player1 ez most (mivel csak két játékos van) az
ellenség. Most ha rákattintasz a Player0 melletti plusz jelre akkor lenyilik a menü új része. Most látod a következőt:


A Party name mezőbe kétszer belekattintva a legördülő listából kiválaszthatod hogy az adott játékos melyik nemzethez tartozik.
Az Aviation felirat melletti kis négyzetre kattintva pedig elkezdheted a játékoshoz tartozó repülők beállítását.


Itt a legfontosabb beállítás az Appear points: itt lehet beállitani a repülőgépek belépési pontját, vagyis hogy a térképen hol
fognak megjelenni a behívott repülőgépek. Ha ez nincs beállítva akkor a repülők nem fognak megjelenni.
A beállítás a következő: Dupla katt a felirat mezőbe : most megjelenik egy új ablak.
Itt katt Add...(hozáadás) gombra. Most megjelenik egy új ablak x és y mezővel ide kell beirni azt a térkép kordinátát ahol
szeretnéd hogy a repülőgépek megjelenjenek. Ezt pedig a következő képpen kell tenni:
Ha egy térkép pontja fölé viszed az egérmutatót az Editor legalsó mezőjében megjelenik az adott hely kordinátája (a piros nyilal
jelzett helyen) :

A VIS a fizikai kordináta ez kell most nekünk pontosabban az első kettő ez az x-y kordináta (a harmadik szám a magassági
kordináta da az most nem kell,a Script felirat utáni számok pedig majd a térkép skript-fájlhoz kellhet)
Tehát válaszd ki azt a pontot ahonnan belépjenek a repcsik vidd fölé az egeret olvasd le az értékeket, nyisd meg újra az Appear
points beállitási ablakot ird be az értékeket okézd le és kész. Most már beállithatod hogy milyen repülők jöjjenek:
katt:Aircrafts itt külön beállithatod hogy melyik tipúsú repcsikből hány darab és milyen formációban áljon rendelkezésre.
A Paratroop squad name menüben kiválasztod hogy az ejtőernyősők melyik squad legyen a Paratroop squad count pedig hogy egy gépben hány
squad legyen. A RELAX time pedig azt az időt jelenti másodpercben ami két repcsi hívás között el kell hogy teljen , vagyis mennyi
időnként hívhat repcsiket az adott játékos.
Egyenlőre ennyi remélem segitett!


HB
 
gooooliathDátum: Péntek, 2009-10-02, 14:42 | Üzenet # 3
Őrmester
Csoport: Teszterek
Üzenetek: 27
Kitüntetések: 0
Hírnév: 2
Állapot: Offline
szia...nos az a helyzezet hogy: van amikor készitek pályát,multi playerrra...de egyszerüen nem tudom be helyezni a játékba..
az az nem ismeri fel a pályát a gép..nem mutatja ki mikor készitem a szervert...mi az a XML és BZM formátum? üdv
 
[HRA]hungaryblitzDátum: Szombat, 2009-10-03, 18:22 | Üzenet # 4
RABSZOLGA
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 246
Kitüntetések: 0
Hírnév: 1
Állapot: Offline
Hali!
Minden pályához igy a multihoz is kell készííteni skript fájlt és egy .tex fájlt, az hogy .bzm vagy .xml formátum nem lényeges de most maradjunk a bzm fájlnál.
mielött elmented a fájlt az editorban be kell állítani hogy ez a térkép multi legyen: a menüsorban kiválasztod Map/Diplomacy. A felugró ablakban kiválasztod, a game type ablakban a flag kontrolt, értelem szerűen beállítod a játékosok egymás közötti viszonyait stb. és igy mented el a térképet. Ezután kell csinálnod egy skript fájlt ami tartalmazza a térkép működéséhez a parancsokat. Ha a skript kész azt is be kell állítani a térképszerkesztőben: menüsor Map/script itt az ablakban megadhatod a fájl elérési útvonalát , de az mindíg legyen az alapértelmezett vagyis ahol a térkép is van. Javaslom hogy elősszőr probáld úgy csinálni hogy megnyitsz egy már létező multis térképet és azt modosítod, de még egyszerűbb ha nem rögtön multis térképpel kezded a pályafutásodat, hanem először elkészítesz egy singli térképet ami teljesen működik, ráadásul ennek megvan az az előnye hogy nem kell a kipróbálásához ellenfélre vadászni. Egy jól működő térkép elég sok munkát igényel de nagyon jó érzés ha minden úgy működik ahogy eltervezted. Ha szeretnél beletanulni nagyon szivesen segítek de és bántódás ne essék te rögtön fejest ugrottál a közepébe. Viszont ha van kedved akkor az én munkámon rengeteget segítene ha megcsinálnál néhány térképet ala natúr, amihez én legyártom a szükséges skripteket stb.... ezzel jelentősen felgyorsulna a HRA mod elkészülése, és egy pár térképet megcsinálnánk multiban is a HRA-mod alá, például 1945 január Konrad 3 hadművelet multiban négy oldal (magyar német orosz bolgár) vagy Erdélyi harcok magyar német orosz román részvétellel, és még rengeteg ötletem van ez ügyben.


HB
 
gooooliathDátum: Vasárnap, 2009-10-04, 10:45 | Üzenet # 5
Őrmester
Csoport: Teszterek
Üzenetek: 27
Kitüntetések: 0
Hírnév: 2
Állapot: Offline
no...ez tetszik! benne vagyok..de mint ahogy fent is emlitetted...mély vizbe ugrottam, és segitened kell h fen maradjak,ne sülyedjek el**
az az még sok segitségre lessz szükségem..
No de azért dicsekedhetek sikerekkel is! mert már 9 pályát csimáltam multira amit game spy-on több izben is ki próbáltam és
határozott pozitiv reakciók érkeztek rájuk!...apropo...egyszer játszhatnánk is egyet h lásd miröl van szó!!!
Na de azért van mit fejlödnöm még....ajjajjj

Hozzáadva (2009-10-04, 12:45 Pm)
---------------------------------------------
ja és a natur térképek alatt ugy érted h készitenék neked sima térképet az az tájat egységek nélkül? Mert azt imádom csinálni! Valahogy nekem olyan mint mikor tályképet festek
hehehe.....hát ez ok..meg mondod h mekkora méretben készitsem és csinálok neked...akár városokat is...azt a leg nehezebb és leg idö igényessebb...
ezeket a térképeket sztem már most is el tudnám késziteni ugyhogy rám bizhatod nyugottan...üdv

 
[HRA]hungaryblitzDátum: Vasárnap, 2009-10-04, 11:33 | Üzenet # 6
RABSZOLGA
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 246
Kitüntetések: 0
Hírnév: 1
Állapot: Offline
biggrin Nagyon jó akkor kérek szépen egy térképet Torda és környékéről kb 20x20-as aztán jöhet kb 16x16 Arad a várral. bash
Ja természetesen a HRA mod alatt készítve. JÓ "MUNKÁT" ÉS ELŐRE IS KÖSZÖNÖM! biggrin


HB
 
[HRA]oberseppDátum: Hétfő, 2009-10-05, 19:19 | Üzenet # 7
Hadnagy
Csoport: Teszterek
Üzenetek: 56
Kitüntetések: 0
Hírnév: 1
Állapot: Offline
Üdv!

A Térképszeorkesztővel csak közvetve kapcsolatos kérdésem, ill. észrevételem lenne. A HRA-ban szereplő egységek közül hiánylok egyet: szovjet T-60 light tank. Ez a típus 1941-42 között volt gyártásban. A don-menti hídfőcsaták alapvető típusa volt. A résztvevő harckocsik több mint 50%-át ez a típus adta.

 
[HRA]hungaryblitzDátum: Hétfő, 2009-10-05, 19:40 | Üzenet # 8
RABSZOLGA
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 246
Kitüntetések: 0
Hírnév: 1
Állapot: Offline
Természetesen lesz T-60 és még sok minden más például nyitott orosz teherautók de a román egységekhez is készül majd t26 alvázra szerelt önjáró páncéltörő és a jugo repcsik is rendbe lesznek szedve tehát lesz ik-2 és ik-3 is amik sajna össze lettek keverve, valamint a magyar egységekhez is tervezek például toldit buzogányvető-csővel, ezek mind folyamatosan lesznek hozzáadva ahogy a térképek igénylik őket, de ha még valamit hiányoltok bátran írjátok meg és én megcsinálom. biggrin

HB
 
[HRA]hungaryblitzDátum: Kedd, 2009-10-06, 19:58 | Üzenet # 9
RABSZOLGA
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 246
Kitüntetések: 0
Hírnév: 1
Állapot: Offline
ÜDV!
cool Elmételileg nem lehet külön beállítani hanem mint például a Mission Kurszkban is az adott egységnek egy kezdő parancsot álítasz be a térképszerkesztőben: Kiválasztod az adott egységet majd a menüsoban Unit/"Add start command " gombot megnyomod a megjelenő ablakban a command mezőben kiválasztod a Move To parancsot (ez azt jelenti hogy az adott egység menjen a kijelölt helyre) most mielőtt becsuknád az ablakot kattints a kijelölt egység mellé ekkor megjelenik egy illetve kettő karika az egyik a kijelölt egység alatt a másik pedig ahová katintottál. A kettőt összeköti egy vonal. Most kattints úgy hogy az adott egység elött legyen a kijelölés kb két egységnyire, ekkor zárd be a párbeszéd ablakot és tegyél egy ellenséges aknát az egység és az elöbb kijelölt hely közé, így amikor elindítod a játékot az egység elindul a kijelölt cél felé de közben aknára fut. wink


HB
 
[HRA]hungaryblitzDátum: Vasárnap, 2009-10-11, 19:03 | Üzenet # 10
RABSZOLGA
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 246
Kitüntetések: 0
Hírnév: 1
Állapot: Offline
Fieldsets: LETÖLTÉS
Ezek arra valók hogy egyszerűbben lehessen létrehozni a térképeket, segítségével például nem kell egyesével fákat, bokrokat, stb. rakosgatni, könnyen lehet komplett tájakat generálni.
Bontsd ki és másold a Blitzkrieg\Run\data\scenarios\FieldSets\ útvonalra a benne található fájlokat.
Ha megnyitod az editort a Terrain fül allatt találod a Fields fület ha megnyitod akkor felül a Browse.. gomra katintva az elöbbi utvonalról kiválasztod az amelyiket akarod.
Csinálj egy új üres térképet és próbád ki mindet. Figyelem a többségük csak a HRA mod alatt müködik, de van néhány amelyik az alapjátékkal is kompatibilis.
Jó szorakozást!


HB
 
[HRA]oberseppDátum: Szombat, 2009-11-07, 17:52 | Üzenet # 11
Hadnagy
Csoport: Teszterek
Üzenetek: 56
Kitüntetések: 0
Hírnév: 1
Állapot: Offline
Szia!

Kérdésem lenne a térképszerkesztővel kapcsolatban hogy mikor gázlót csinálsz egy folyón hogy
lehet eltüntetni a folyó és a gázló közti kontúrt?

 
[HRA]hungaryblitzDátum: Szombat, 2009-11-07, 18:10 | Üzenet # 12
RABSZOLGA
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 246
Kitüntetések: 0
Hírnév: 1
Állapot: Offline
Ráteszel a szélekre mindenfélét például füvet kb igy:

aztán lehet azzal is trükközni hogy hogyan helyezed el a fákat hogy pont a választó vonalat takarják.


HB
 
gooooliathDátum: Péntek, 2009-11-27, 00:10 | Üzenet # 13
Őrmester
Csoport: Teszterek
Üzenetek: 27
Kitüntetések: 0
Hírnév: 2
Állapot: Offline
szia gabor....mostanaban multiplayer mapokat készitek...na most....hogy martin luter king-t idézzem--**volt egy álmom...**
azt szeretném meg csinálni h multiplayerban a skriptek azaz az utánpótlás ne idörendi sorendbe jöjjön,hanem a flag pontok alapján...
tehát...ugyebár a zöme pálya ugy készül h pl 10 percenként nyom erösitést a program...no most én azt szeretném h mondjuk minden 500
flag pont után érkezzen erösités...igy rá kényszeriteném a játékosokat h a zászlók elfoglalásával törödjönek,és ugyebár aki több zászlót szerezne annak
gyorsabban jönne az erösités is...meg e oldható ez? üdv
 
[HRA]hungaryblitzDátum: Péntek, 2009-11-27, 15:52 | Üzenet # 14
RABSZOLGA
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 246
Kitüntetések: 0
Hírnév: 1
Állapot: Offline
Naná hogy megoldható csak úgy kell megírni a skriptet. wink Ha nem is adott mennyiségű pontok de elfoglalt flag pontok után mindenképp lehetséges, de ha jobban utána nézek úgy emlékszem hogy volt valahol egy multis skript generátor ha megtalálom küldeni fogom! tongue

Tordáról egy szót se írsz? sleep


HB
 
gooooliathDátum: Vasárnap, 2010-01-17, 00:38 | Üzenet # 15
Őrmester
Csoport: Teszterek
Üzenetek: 27
Kitüntetések: 0
Hírnév: 2
Állapot: Offline
gábor...a lutr kinges álmom még ne mteljesült.... smile ...kellene az a script bilder + egy jó nagy segitség hozzá mert életemben nem
készitettem scripteket.... sad
 
Fórum » MAGYAR FORUM » ÁLTALÁNOS FORUM » Térképszerkesztő (Térképszerkesztővel kapcsolatos kérdések és válaszok)
Keresés:


 Copyright Hungaryblitz
by Gabgames