Nyitólap Profilom Regisztráció Kilépek Belépés
                                                                MAGYAR BLITZKRIEG OLDAL                                 

                                                                       Magyarország a hősök nemzete, Németország az erényt, Franciaország a szabadságot,
                                                                               Olaszország a dicsőséget képviseli a nemzetek sorában. Magyarország a hősiesség megtestesülése.
Victor Hugo


[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
A fórum moderátora: hungaryblitz, Rolesz  
Moddig mit hogyan
[HRA]hungaryblitzDátum: Csütörtök, 2009-12-31, 10:26 | Üzenet # 1
RABSZOLGA
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 246
Kitüntetések: 0
Hírnév: 1
Állapot: Offline
Kezdjük onnan hogy fel van telepítve a BK1
alapértelmezésben C:/Program Files/Nival Interactive/Blitzkrieg az elérési útvonala.
A Blitzkrieg/run mappában pedig van a lényeg: A data mappa tartalmazza a játék alapfájljait de minden *.pak fájlba van csomagolva. Ezek a .pak-ok tulajdonképpen zip fájlok úgyhogy bármelyik tömörítő program ki tudja bontani őket. Tehát bontsd ki egy
tetszőleges mappába egymás után a pak fájlokat. Ha jól csináltad akkor szépen sorban állnak a következő mappák: Bridges,Buildings,Cursor,
Editor,Effects,Fences,Fonts,Icons,Maps,Medals,Movies,Music,Objects,Scenarios,Sounds,Squads,Terrain,Textes,UI,Unit s,Water,Weapons, valamint néhány nagyon fontos fájl: a consts.xml ebben a fájlba vannak meghatározva a játék globális érvényű paraméterei,
a MusicSettings.xml fájlba a zenei fájlok elérési adatai vannak tárolva
a partys.xml fájlban a játszható országok és az azokhoz tartozó alapvető beállítások vannak
és végül a legfontosabb az objects.xml fájl ez tartalmazza az összes egység, obijektum, ház, hang stb elérési útját.

Az xml fájlokat akár a jegyzettömb is megnyitja de javasolt kimondott xml szerkesztő használata.
Tehát ha bármit hozzá akarunk adni az alapjátékhoz anélkül hogy külön modot csinálnánk akkor az adott dolog elérési útját az objects.xml fájlba kell szerkesztenünk.
Ha a játék mappájába minden kibontott mappát visszahelyezünk a run/data elérésí útra a program a kibontott fájlokkal is ugyan úgy működik természetesen csak ha minden a helyén van.
Ez esetben az eredeti pak fájlokat el is tehetjük egy másik mappába biztonsági mentés gyanánt. Tehát ha bármit hozzá akarunk adni a játékhoz akkor a megfelelő mappába másolva és az objects.xml fájlba az elérési útvonalát beállítva már meg is tettük.
Mehetünk a térképszerkesztőbe és megnézhetjük hogy sikerült e.
A következő mód ahogy egységeket, illetve bármit hozzáadunk a játékhoz ha csinálunk egy új pak fájlt benne egy modobjects.xml fájllal.
Ha ezt a pak fájlt elhelyezzük a run/data mapában akkor a játékban ugyan úgy a térképszerkesztőből elérhető lesz.
Csakhogy a program minden fájlból akár be van csomagolva akár nincs mindíg a legújabb dátummal rendelkezőt veszi figyelembe vagyis ha két különböző olyan pak fájl szerepel a program mappában amiben van modobjects.xml fájl akkor a régebbi verziójú nem fog megjelenni a térképszerkesztőben, illetve ha a régebbi verzió használatával készítettél térképet akkor az nem fog betölteni hanem omlani fog a játék. Éppen ezért ez a módszer nem ajánlatos mert későbbi illetve újabb egységek stb. hozzáadását nagyon megbonyolítja.

Akkor most jöhet a saját mod készítése:
A saját mod készítésénél az alapvető mappa struktúra ugyan az mint az alapjátékban.
Először is a run mappában hozzunk létre egy mods nevű mappát ha még nem létezik.
Ebbe a mappába kerülnek a modok! (valamennyi)!
A mods mappában hozzunk létre egy tetszőleges nevű mappát mondjuk Mymod1.
Ebben a mappában hozzunk létre a data nevű mappát.
Ebbe a mappába kerülnek a fájlok és mappák ugyan abba a strukturába ahogy az alapjáték mappái.
Ez a mappa kell hogy tartalmazza a mod.xml fájlt amiben a mod neve és verziószáma van megadva.
Enélkül olyan mint ha nem is lenne a mod.
Ide kell elhelyezni a modobjects.xml fájlt ami jelen esetben a saját mod egységeinek illetve egyéb objektumainak az elérési útját tartalmazza.

Lehetőség van arra is hogy csak olyan változtatásokat tegyünk meg ami csak az alapjáték egységeit érinti például egy új bőr stb ez esetben az xml fájlban nem kell megadni az elérési utakat mert ha használod a modot akkor a program automatikusan az egyforma fájlok közül a legfrissebbet tölti be. Éppen ezért a legegyszerűbb a skin csomagok elkészítése, mivel ha a megfelelő skin a megfelelő mappában van akkor nem kell az xml fájlokkal bíbelődni.

Fojt. köv. .............

 
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:


 Copyright Hungaryblitz
by Gabgames